Представнице Фонда „Европски послови“ Аутономне покрајине Војводне, Тијана Крстић Маравић и Тамара Глишић, одржале су тродневну обуку под називом „Могућности финансирања путем ЕУ фондова“ за запослене у образовно-васпитним установама са подручја града Сомбора.
Обука је одржана у просторијама Школе за основно образовање одраслих у периоду од 11. до 13. јануара 2016. године за 30 полазника из 6 институција. Институције чији су запослени присуствовали обуци су следеће: Школа за основно образовање одраслих Сомбор, Гимназија „Вељко Петровић“, Основна школа „Братство јединство“, Основна школа „Лаза Костић“из Гакова и Центар за социјални рад града Сомбора.
Полазници су током обуке имали прилике да се ближе упознају са могућностима које нуде европски програми са фокусом на област образовања. Представљени су Интеррег ИПА програм прекограничне сарадње Мађарска-Србија и Интеррег ИПА програм прекограничне сарадње Хрватска-Србија који су актуелни за институције са подручја Западно-бачког округа са својим специфичностима и правилима функционисања, а који се финансирају из Инструмента за претприступну помоћ, посебног инструмента Европске уније који користе државе које се налазе у процесу приступања Европској унији. Такође, полазницима су представљене и могућности конкурисања за бесповратна средства у оквиру програма Европске уније као што су Еразмус+, ЕУ програм који покрива област образовања, оспособљавања, младих и спорта и програм Европа за грађане и грађанке који је отворен за конкурисање организација цивилног друштва и јединица локалне самоуправе.
Кроз радионичарски рад полазници су развијали пројектне идеје у складу са приоритетима програма Европске уније и осмишљене су четири пројектне идеје које су се односиле на следеће теме: унапређивање енергетске ефикасности јавних установа, односно школа, кроз увођење иновативних технологија; превенција употребе цигарета и алкохола код ученика; унапређење социјалних услуга за децу путнике, као и унапређивање понуде спортских и културних садржаја за децу у руралним срединама пограничног подручја. Последњи дан је представљено буџетирање европских пројеката, као и структура апликационог формулара.
Током обуке радило се на развијању ставова и вештина просветних радника како би били у могућности да преузму активну улогу у развоју пројеката и самостално формулишу пројекте који могу допринети бољем раду образовно-васпитних установа и бољитку у локалним заједницама.